Author Archives: bless1

Nota niet ontvangen of niet vergoed gekregen?

Verzekeraars controleren tegenwoordig of bij een vulling vermeld staat welk vlak van een tand of kies is gevuld. Als dit niet met een juiste code wordt vermeld dan volgt vaak een afwijzing.

Er is gebleken dat administratiesystemen van tandartsen nog niet altijd de juiste codes aanleveren.
Om problemen met uw uitbetaling te voorkomen hebben wij tijdelijk géén facturen verzonden.

Tandartsen hebben inmiddels met de verzekeraars uitstel van de controletermijn afgesproken. Softwareleveranciers hebben nu tot 1 april de tijd gekregen om de systemen aan te passen.

Heeft u toch een nota ontvangen die niet is vergoed vanwege een ontbrekende “vlakcode”? Neem dan contact op met uw verzekeraar, met het verzoek om deze alsnog te vergoeden vanwege de uitgestelde controletermijn.

Corona vragenlijst


Met ingang van 23 maart 2022 is de Corona vragenlijst komen te vervallen.

Indien u klachten heeft die kunnen wijzen op Corona, kunt u met een negatieve zelftest gewoon naar uw afspraak komen.

Belangrijk:
Indien wij telefonisch niet bereikbaar zijn kunt u uw vraag, wijziging of annulering van uw afspraak, doorgeven via dit formulier. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

 


Zomervakantie

De praktijk is gesloten van maandag 26 december 2022 tot en met vrijdag 6 januari 2023.

U kunt in onze afwezigheid contact opnemen middels dit formulier.
Voor spoedeisende problemen belt u voor een waarnemer naar 0900-1515

 

Wilt u contact of een afspraak maken?

  • Geeft u dit dan aan via dit formulier, wij nemen spoedig contact met u op.
  • Belt u ons indien u met spoed een afspraak wilt

 

Wilt u een afspraak annuleren?

  • Voor vandaag of morgen? Neemt u alstublieft telefonisch contact met ons op. 
  • Betreft het een latere afspraak dan kunt u ook annuleren met dit formulier.

Laatst bijgewerkt op 2-2

U heeft een SMS-bericht of e-mail niet ontvangen

Vult u het formulier hieronder in en wij nemen contact met u op of sturen het bericht opnieuw naar het juiste adres. Meer informatie over onze correspondentie vindt u hier.

Digitale communicatie

Momenteel controleren we van onze patiënten de e-mailadressen en mobiele telefoonnummers. In de praktijk liggen formulieren waarop u de gegevens invult en bovendien ondertekent voor de juistheid ervan. U kunt dit formulier ook downloaden. Wanneer wij beschikken over juiste gegevens kunt u gebruik maken van:

  • Digitale facturen via Infomedics
    U ontvangt van Infomedics instructies voor toegang tot een portaal voor uw facturen. Direct versturen van facturen per e-mail is niet mogelijk vanwege wet- en regelgeving voor verzending van vertrouwelijke gegevens. Voor meer informatie gaat u naar de website van Infomedics en klikt u op “patiëntportaal”.
  • Afspraakherinneringen
    Wij sturen ruim voor uw afspraak een herinnering per e-mail en kort vooraf een SMS. Door de dubbele herinnering is meteen ook duidelijk of de email en 06 nog correct in onze administratie staan.
  • Digitale bevestiging van uw afspraak
    Vanaf nu kunnen we uw gemaakte afspraak eenvoudig per e-mail bevestigen. Voorlopig doen we dat op verzoek, op termijn gaat dat wellicht structureel gebeuren.
  • Veilige correspondentie via e-mail
    Afspraakbevestigingen en herinneringen worden onversleuteld per e-mail verstuurd en kunnen in principe door onbevoegden worden onderschept en ingezien. Communicatie per e-mail proberen we te beperken, omdat wij dit momenteel nog niet voldoende kunnen beveiligen (versleutelen). Wij zijn op zoek naar een manier die én gebruiksvriendelijk én veilig is, én voldoet aan verscherpte wettelijke eisen. Tot die tijd sturen we persoonlijke (vertrouwelijke) correspondentie standaard nog per post, uitzonderingen  maken we alleen op verzoek / in overleg.